נפגעי תאונות דרכים

במדינת ישראל נפגעים מדי שנה עשרות אלפי אנשים בתאונות דרכים.

כך למשל, בשנה האחרונה נפגעו למעלה מ-13,000 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם 252 הרוגים ו-1,413 פצועים קשה.

מאחורי נתונים סטטיסטיים קשים אלו עומדים סיפורים אנושיים קשים עוד יותר. חיים שלמים שנגדעו בבת אחת או השתנו לבלי הכר.

התוצאות של פגיעה בתאונת דרכים אינן רק במישור הרפואי אלא גם, ולעיתים בעיקר, במישור הכלכלי. נפגעים רבים מאבדים לחלוטין – או לפחות חלקית – את יכולתם לעבוד ולהתפרנס ונופלים לנטל על בני משפחותיהם.

לצערנו, המדינה אינה מסייעת, בוודאי לא מספיק, לאלו שנפגעו קשה בתאונות הדרכים ולכן ישנה חשיבות רבה לאופן הטיפול המשפטי בעניינם של אותם נפגעים, החל ממועד קרות התאונה ועד לקבלת מלוא הפיצוי המגיע להם בגין נזקיהם.

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שחוקק בשנת 1975, קבע כי ככלל, למעט מקרים חריגים, כל מי שנפגע בתאונת דרכים, יהיה זכאי לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו – ללא תלות בשאלת האשם לתאונה.

אולם מאז שחוקק החוק, מתעוררות שאלות פרשניות ומחלוקות רבות בשאלה מה נחשבת כ"תאונת דרכים" לצורך החוק, מהו "כלי רכב" לעניין החוק, כיצד מוכיחים את הפגיעה והנזקים שגרמה, כיצד מחשבים את סכום הפיצויים ועוד שאלות רבות.

לכן יש לפנות מוקדם ככל הניתן לעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ותאונות הדרכים על מנת שידריך את הנפגע כבר בשלבים הראשוניים של קבלת הטיפול הרפואי ואיסוף המסמכים, ילווה אותו בשלב בניית התיק וייצג אותו בתביעה עצמה.

אך יש לזכור כי לא די בהתמחות בתאונות דרכים בלבד. כמפורט במדריך המיוחד שהכנו לנפגע תאונת דרכים, לנפגע עשויות להיות עילות תביעה נוספות כלפי גורמים ומוסדות שונים, לרבות הביטוח הלאומי, משרד הביטחון וחברות ביטוח המבטחות אותו בביטוחים פרטיים.

משרדנו, העוסק בתביעות ביטוח ונזיקין שנים רבות, מתמחה בכל אחד מהתחומים האמורים ולעורכי הדין ממשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעים ומבוטחים בפני חברות הביטוח והמוסדות השונים.

כמו כן, מעבר לניסיון רב השנים שיש לנו בטיפול בתביעות מסוג זה, אנו נעזרים במומחים רפואיים בתחומים הרלוונטיים המסייעים בגיבוש החומר הרפואי המוגש לבית המשפט, ובפן הרפואי שבניהול התיק על כל שלביו.

שווה להכיר: שלושה מונחים החשובים לקביעת הפיצויים – נכות רפואית, פגיעה תפקודית וגריעה מכושר ההשתכרות